Dag 9

22 mei 2018 - Lecco, Italië

De batterij van mijn telefoon heeft kuren. Vandaar even offline geweest. Nu de afgelopen twee dagen bijwerken. Na de koninginnerit s’ morgens vroeg vertrokken. Voor acht uur moest ik voorbij de de afzetting zijn anders moest ik wachten tot 12 uur ‘s middags. Ik was precies op tijd en was de laatste die voorbij de afzetting ging.  De afdaling van 15 km was dan ook op een compleet verlaten weg door tevens verlaten dorpjes. Het is een compleet ander landschap dan aan de Zwitserse kant. Door problemen met de telefoon de afgelopen dagen helaas niet overal foto’s kunnen nemen. Na de afdaling koers gezet richting het Comomeer. Hier even in een leuk plaatsje gepauzeerd en de vervolgroute uitgezet. En die ging  langs de oostelijke route van het meer. Over fietspaden langs het meer naar Varenna alwaar ik het pontje nam over het Comomeer naar Bellagio. Vlak voor Varenna had ik nog wel twee pikdonkere tunnels met slecht wegdek. Een tunnel door met de fiets is al sowieso geen pretje en dan ook nog pikdonker! Ik was blij dat ze niet erg lang waren. Na het pontje de route voortgezet vanuit Bellagio, en een forse klim, naar Lecco. Vlak voor Lecco twee tunnels van 2200 en 1600 mtr. Goed verlicht maar wat een lawaai. In Lecco aangekomen en B&B geboekt. Voor de deur van de B&B barstte een hevige regenbui los waar ik nog net genoeg van meekreeg. De eigenaar liet me snel binnen en vroeg of ik Superman was? Hoezo vroeg ik? Ik had je net aan de telefoon en je belde vanuit Zwitserland en nu al hier op de fiets? Het bleek uiteraaard een andere klant te zijn.

1. Truus:
    22 mei 2018
    Gelukkig is de mobiel weer in orde is het nu ook mooi weer !! Rij vandaag nog een heel wat k. M. Tot je reisverslag vanavond baai baai fiets ze .
  2. Irene:
    22 mei 2018
    Heerlijk genieten dan van wat rust en de mooie ongeving