Dag 10

22 mei 2018 - Mapello, Italië

Vanuit Lecco vertrokken met als doel maximaal 30 km te fietsen.  Vandaag maar even rustig aan doen. Het weer begon slecht met wat regen maar het werd al snel  prachtig weer. De route ging langs de rivier de Adda. Een mooie rivier met een harde stroming en glashelder water. De fietspaden langs het water waren echter onverhard en af en toe ontzettend slecht. Het natuurschoon en het mooie weer maakten echter veel goed. Onderweg een pont gepasseerd die nog bedacht is door Leonardo da Vinci. Deze boot gaat enkel en alleen door de harde stroming naar de overkant. Zag er leuk uit maar helaas deze dag ging de pont niet.  Het hotel had ik al geboekt zodat ik bij aankomst direct van de middag kon genieten.  Hier kwam ik om half een aan. Een oude Italiaan zat op het terras en vertelde mij dat het hotel geen kamers meer had. Ik liet hem mijn reservering zien maar hij bleef zeggen dat er geen kamer was. Vervolgens maar eerst naar een supermarkt gegaan en wat eten voor de lunch gekocht. Tijden de lunch gekeken waar ik naar toe zou gaan. Dit plaatsje was niet bijzonder en veel andere overnachtingsmogelijkheden waren er niet. De route maar verder voortgezet en uiteindelijk ruim 50 km gefietst en in een klein gehucht hotelletje gepakt. Vandaag richting Bergamo en meer van Iseo.

1. Henk van Dijk:
    22 mei 2018
    Tja Italianen... Maar je bent toch maar mooi weer extra opgeschoten! Petje af.
  2. Wies:
    22 mei 2018
    Pech dus met je kamer..Hoe gaat dat met de taal ? Maar wel weer 50 km extra..poehhh.. Gelukkig dus nu droog.xx
  3. Hilly:
    22 mei 2018
    Hey Patrick, allemaal een beetje vol te houden?