Dag 11

23 mei 2018 - Iseo, Italië

Vanuit Mapello vertrokken met als einddoel het meer van Iseo. In totaal ruim 60 km te gaan deze dag. Ik heb bewust niet zoveel km ingecalculeerd zodat ik extra tijd in Bergamo heb om mijn telefoon na te laten kijken. Het eerste gedeelte van de rit gaat door allerlei plaatsjes en is niet bijzonder. De route gaat over autoluwe weggetjes. Aangekomen aan de voet van een forse heuvel begint hier een klim van 1400 meter met stijgingspercentage van 7 %. De beloning is een adembenemend uitzicht over Bergamo. Na een smal weggetje te vervolgen sta je dan ineens voor de oude stadspoort van Bergamo. Het laatste stukje voor de stadspoort gaat over keien. Dit is eigenlijk niet te doen voor een fiets dus hier het trottoir maar gebruikt. Om dat het begon te regenen maar snel een overdekt terrasje gepakt. Ik had bovendien alle tijd want het was nog geen 12 uur en ik had nog maar 35 km te gaan. Eerst even snel adres opgezocht voor mijn telefoon.reparatie. Bij dit adres telefoon laten maken en weer snel overdekt terras opgezocht. Het regende namelijk opnieuw. Uiteindelijk om 14:00 uur vertrokken uit Bergamo richting meer van Iseo. Dit ging echter wel met een grote omweg. Allereerst moest ik de originele route terugvinden. Op Google een fietsroute opzoeken gaat gewoon niet in Italië. Hij geeft de optie van fietsroute gewoon niet aan! Afijn na een half uur fietsen zit ik weer op de beschreven route. De route gaat door een natuurpark met aangelegd fietspad. Aangelegd wil zeggen we mieteren grind en stenen in de vorm van een weggetje door de natuur. Het is continu opletten geblazen opdat je niet gelanceerd word door een grote zwerfkei. Uiteindelijk aangekomen in het mooie plaatsje Palazzolo. Hier stopt de beschreven route met de aanwijzing om de   bordjes van de uitgezette fietsroute te volgen. Na 1 km ging dit bij mij mis. Eigenwijs als ik was ben ik doorgefietst en uiteindelijk nooit meer op die route terecht gekomen.  Ik zat nog 15 km van Iseo af dus hoe moeilijk kon het zijn. Erg moeilijk dus. Omdat sommige wegen gewoon te gevaarlijk zijn om te fietsen de kleine weggetjes genomen. Die zijn echter slecht bewegwijzerd. In een klein plaatsje op enkele km afstand van Clusane aan het meer van Iseo de weg gevraagd aan een Italiaan. Met handen en voeten maakte hij me duidelijk hoe ik moest fietsen. In stromende regen uiteindelijk om 18:30 aanbeland op de eindbestemming. Onderweg nog snel via booking.com hotelletje geregeld. Dat was mij het dagje wel. Moet me nu echt instellen dat de lange afstanden die ik voor Italië gewend was hier niet haalbaar zijn. Morgen rustdag en dan verder  richting Brescia en Gardameer.

1. Irene:
    23 mei 2018
    Het begint avontuurlijk te worden, goed dat je telefoon het iig weer doet. Kun je altijd bellen voor “geestelijke steun 😇” op afstand. Anders moet je maar een schietgebedje voor jezelf gaan doen in een kerkje dat zal wel goedkomen daar in het katholieke Italië. Helm op, wind in de banden en gaan met die banaan. 💪🏻😘
  2. Eric:
    23 mei 2018
    Waarom sleep je die tent eigenlijk de gele reis mee 🤔😁

Denk dat het in Italië toch ook af en toe wel droog kan zijn? Je hebt nog niet echt geluk met het weer.
    Zet m op👊🏻
  3. Wies:
    23 mei 2018
    Fijn dat de tel. het weer doet..je weet onderhand wel wat regen is laat het weer nu maar eens om slaan. Wat mooi dat wielrennen.Leuk om mee temaken.Heerlijk rustig dagje. Morgen er weer tegen aan.Doeiiiii !!!
  4. Christel Bauhuis:
    23 mei 2018
    Denk wel dat je schoon thuiskomt met al die regen of niet! Wordt vast beter. Succes en zet 'm op.
  5. Dianne:
    Zwaaien he!!
    Ik neem de giro op, kunnen we in slow motion kijken waar je staat.
  6. Wies:
    23 mei 2018
    En gelukt !! Je staat er mooi op..
  7. Dianne:
    23 mei 2018
    Jaaa... je was in beeld!! Superslank!! Goed man.