Dag 21

2 juni 2018 - Orvieto, Italië

vandaag van Chiusi naar Orvieto gefietst. Een afstand van ongeveer 53 km met eerst een onverhard fietspad en daarna een steile klim en dito afdaling. Tegen 14:00 kwamen we aan in Orvieto. Met een tandradbaan omhoog naar het centrum van het plaatsje. Ook dit was weer een prachtige plaats. Toch waren hier weinig toeristen in verhouding met de andere prachtige plaatsen die ik bezocht had. Met name veel Italianen paradeerden hier rond. S’avonds gegeten bij een simpel restaurantje. De serveerster sprak ons aan in het Engels. Wij dachten dat we te maken hadden met een serveerster die een typetje nadeed. Bij elke zin die ze begon zei ze: sorry Guys en maakte dan een klein buiginkje. Het bleek ook de enige woorden Engels te zijn die ze kende met als gevolg dat we maar een gerecht kregen i.p.v. twee. Gelukkig kwam alles nog goed en kregen we een kop koffie en een grappa als afsluiter. Daarna nog door het dorpje gelopen. Het was een drukte van belang en de terrasjes zaten vol. Nog even biertje gedronken en daarna naar het overnachtingsadres. Hier werden we opgewacht door de eigenaar. We moesten samen met hem een grappa drinken. Omdat de man geen woord over de grens spreekt werd het een gesprek met handen en voeten over Italië en onze fietsreis. De volgende dag zou hij ons om acht uur wekken want we hadden die dag een lange reis voor de boeg.

1. Martin Droste:
    3 juni 2018
    Wat een mooi avontuur Patrick, mooi dat je dit deelt en we mee mogen genieten. Heel veel plezier met alles wat er nog mag komen!