Dag 20

1 juni 2018 - Chiusi, Italië

Vandaag samen met Rob ontbijt gedaan opende camping. Na het ontbijt vertrok Rob naar het meer van Chiusi. Ik besloot om naar een fietsenmaker in Siena te gaan om mijn remblokjes te vervangen. Om negen uur stond ik bij een fietsenmaker die mij deed denken aan een ouden fietsenmaker in Glanerbrug. Een ontzettend aardige man in een rijwielzaak waar de tijd al 50 jaar stil stond. Maar zoals altijd in dit soort zaakjes ze hebben alles op voorraad. Mijn remblokjes pakte hij direct tevoorschijnen zei 15 euro. Ik vroeg of hij ze er ook kon inzetten. Dat kon wel maar dan moest ik tot tien uur wachten. Na kop koffie en kwartiertje wachten op de reparatie kon ik tegen half elf vertrekken. Ik had mij voor die dag niet echt voorbereid op de route en had mij voorgenomen om richting Chiusi te fietsen. Dat was 93 km fietsen inclusief flinke beklimmingen en afdalingen. Het was een hele zware tocht met 55 km lang klimmen en dalen. De hellingspercentages waren af en toe flink en de zon brandde er op los.onderweg waten de vergezichten over Toscane prachtig. Na 35 km maar even gestopt in een verlaten gehucht op een leeg terras. Hier wat gedronken en toen verder gefietst. Na 55 km werd het vlak en na 10 km liep de route over een fietspad door een natuurgebied. Dat was mooi fietsen en de snelheid zat er redelijk in. Op paar km afstand voor het meertje zag ik dat Rob bericht had gestuurd over de camping aan het meertje. Het was een vervallen camping met ontzettend veel muggen. Hij was doorgefietst naar Chiusi. Toen de weg vervolgd naar Chiusi. Dit was nog 11 Km verder dan het meertje. In Chiusi aangekomen doemde een verschrikkelijk steil weggetje ineens voor mij op. Omdat ik deze dag klaar was met het fietsen en snel naar het hotel wilde als een gek tegen de heuvel op gefietst. Halverwege even stoppen voor wat water en even op adem komen. Bij het hotel aangekomen bleek dat er geen kamer weer beschikbaar. Snel ren B&B geboekt. De avond doorgebracht in leuk restaurantje in Chiusi. We zitten nog 203 km van Rome af en morgen korte rit van 53 km naar Orvieto, een stadje gebouwd op de rots.

1. Irene:
    1 juni 2018
    Je bent er bijna, je bent er bijna ...... maar nog niet ........
    Het schiet nu echt op en wat een mooie plaat(s)jes komen er langs op je foto's. Het kan niet anders dan dat het goed moet voelen nu de eindstreep in zicht is. Top prestatie maar hopelijk vooral genoten van alle moois onderweg
  2. Henk van Dijk:
    1 juni 2018
    Nog een paar etappes. Knap gedaan. In ben erg benieuwd naar je ongetwijfeld prachtige verhalen. En dan bedoel ik die die de blog niet gehaald hebben ;)
  3. Truus:
    Wat fijn dat je er bijna bent en moeten jullie nog kaarten voor de paus hebben ja hè wat zal je vroom worden maar als je in Rome bent moet je dat ook meemaken nu ik wens je een gézellige avond en tot het volgende schrijven baai baai
  4. Wies:
    1 juni 2018
    Gezellig dat je die Rob ontmoet hebt. Vast wel lekker dat je dan even Nederlands kunt praten. Maar het schiet op ..Weer prachtige fotos..Doeiïii !!
  5. Eddie:
    Bijna.......de laatste loodjes.
  6. Dianne:
    1 juni 2018
    Moet ik al een Lupulus in huis halen?
    Laatste loodjes schat!
  7. Wies:
    2 juni 2018
    Doe maar !!! Ik weet niet wat het is maar.....verdiend..