Dag 17

28 mei 2018 - Firenze, Italië

Vanmorgen vanuit Pistoia vertrokken naar Firenze. Nog even samen met Rob naar de supermarkt voor ontbijt en water en daarna pakten we onze eigen route weer op. De route ging over autoluwe wegen langs boomkwekerijen en vervolgens een 25 lang fietspad naar Firenze. Ik had de gps trackers ingevoerd en de route verliep voorspoedig. In Firenze aangekomen het centrum ingefietst. ondanks dat ik de afgelopen dagen al onder de indruk was van de historische gebouwen was dit dan toch echt de overtreffende trap. omdat ik die middag nog de stad wilde bezichtigen snel naar een camping gefietst. dit pakte helaas wat anders uit. op drie km afstand van de camping kwam ik in botsing met een andere fietster die plotseling vanuit een park het fietspad op kwam rijden. Omdat ikzelf de pas er aardig in had kon ik haar niet meer ontwijken. Ondanks de toch redelijk harde klap liep alles goed af. Paar schaafwonden die door te hulp geschoten Duitsers behandeld werden. Een Italiaans vrouw kwam in paniek naar ons toe. Ik verstond er uiteraard geen woord van maar even later bleek dat ze een ambulance had gebeld. Beetje overdreven en de dame waar ik waar opgebotst werd in de ambulance geholpen aan een wond aan haar been. De ziekenbroeders staken de duim op met een brede  glimlach. Een van hen kwam op mij toe en zei: you are free 😂. ik vervolgde mijn weg naar de camping gelukkig zonder kleerscheuren en ook de fiets had geen schade opgelopen. Op de camping aangekomen de tent rustig opgezet, gedoucht en gewassen om vervolgens mijn reisblog rustig bij te werken. vanavond maar op de camping doorbrengen om morgenvroeg de stad in te gaan. Dus foto’s van het mooie Firenze volgen morgen.

Gelukkig zijn de berichten rondom Emile van de Neutkrakers intussen wat positiever. Laten we hopen dat alles weer goed komt.

1. Dianne:
    28 mei 2018
    En nou maar hopen dat je morgen geen spierpijn hebt. Geniet van je vrije dag morgen. Kun je mooi wat leuks voor je vrouw kopen😀
  2. Wies:
    28 mei 2018
    Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen.Wat een schrikken of nie dan. Morgen spierpijn denk ik. Lekker rustig aan doen. Wat een prachtige verhalen je bent je beroep mis gelopen .Ha Ha. Knuffel.
  3. Wies:
    28 mei 2018
    En uiteraard voor je schoonmoeder..😃😃
  4. Irene:
    29 mei 2018
    De verhalen zijn erg leuk om te lezen 😊. Het schiet mooi op zo, nu lekker de tijd nemen om van al dat moois te genieten.
  5. Truus:
    29 mei 2018
    Ja je geniet met volle teugen alleen dat je een botsing hebt gehad is pech goed dat het goed is afgelopen maar je hebt echt veel geluk gehad nu niet meer zo hard 20 k.m. is genoeg geniet nu maar lekker dat doe je ook wel nu ik wacht weer op een spannend verhaal net als dat auto verhaal van Jhonny .nu een dikke 💋💋o
  6. Christel Bauhuis:
    29 mei 2018
    Spannende verhalen en fietsen van terras naar terras, lijkt mij ook wel wat maar dan zonder dat gefiets.. op naar Rome! Zet 'm op!
  7. Dianne:
    29 mei 2018
    Ik hoor geruchten dat je met een rugzak fietst omdat mijn kado niet in de fietstas past?!..