Dag 16

28 mei 2018 - Pistoia, Italiƫ

Vroeg opgestaan vandaag op de biocamping van Giorgo. Vanaf 6 uur gingen vijf koekoeken tekeer en daarnaast een geluid dat je verwacht in een tropisch regenwoud. Volgens Rob was dit een pirifinario šŸ˜‚(die van Toon Hermans). Dus vroeg de tent ingepakt en alles goed aan de fiets bevestigd. Het zou weer een zware rit worden met aardig wat hoogtemeters. Nog even bij Giorgo langs en samen met hem een kop koffie gedronken. Hij vertelde nog even over zijn verleden en de animatie in de zomer op de camping. De animatie werd verzorgd door hemzelf en wat vrienden. Hij verteld dan op piazza la Luna op de camping een verhaal terwijl zijn vriend met een hamer op een aambeeld slaat. Uiteraard met prachtige muziek er bij. Met de passie waarmee hij het vertelde konden we hier van alles bij voorstellen. Na een laatste groet verlieten we de camping. Vanuit Zocca, bijna achthonderd meter hoog, ging het eerst driehonderd naar beneden. Vervolgens ging het weer 350 meter omhoog waarna een afdaling kwam van 20 Ā km. In totaal bijna 80 km gefietst deze dag bij ongeveer 33 graden Celsius. Met name bij het klimmen was het water niet aan te slepen. Onderweg diverse keren de bidons gevuld bij bronnen langs de weg. De benen waren nog slecht van de dag er voor en ik had weinig geslapen ( de pirifinario had mij uit de slaap gehoudenšŸ˜‚). Toch kwamen we op tijd aan in Pistoia. Bij binnenkomst in de stad leek het een saai stadje. Het tegendeel was waar. Bij binnenkomst in het oude centrum was het een gezellige drukte tussen oude historische gebouwen. Na het vele vochtverlies snel terrasje gepakt en biertje gedronken. Naast ons zat een Nederlands echtpaar dat de romereis vanuit Rome fietste. Het eerste waarover ze vertelden was een klaagzang over de schrijver van de route. Wij bevestigden dit en wisselden nog paar tips uit. Wij over de mooie stadjes die zij de komende dagen zouden aandoen en zij vertelden over het mooie Assisie, Siena en het Trasimasomeer. Tevens moesten we ons voorbereiden op de roekeloze Italianen in het verkeer. Dit zou al snel door mijzelf aan den lijve worden ondervonden. Na het biertje een onderkomen in het centrum geregeld. We konden om 18:00 uur inchecken in een appartement midden in het centrum op 300 meter van ons terras. Nadat we ingecheckt waren en het dagelijkse ritueel weer hadden afgedraaid terug naar ons terras. Inmiddels was het nog drukker geworden op het plein. Ondanks dat onze tafel was gereserveerd mochten we toch gaan zitten. Hier hebben we tot 23:00 uur gezeten en ons verwonderd over het plein dat nog steeds op dit tijdstip werd bevolkt door gezinnen en jongeren. Ā Nog even biertje meegenomen naar het appartement en hier onze vervolgroute uitgestippeld. Ik zou de volgende dag naar Firenze gaan en Rob ging naar San Gimignano.Ā

Fotoā€™s

1. Eric:
    30 mei 2018
    HĆØ Patrick
    Ik heb niet altijd internet, dus mijn reacties komen wat minder frequent
    Mooie avonturen lees ikšŸ˜
    Je schiet echt verbluffend snel op hetgeen een topprestatie is
    Je hoofd al bijna leegšŸ¤—šŸ‘?
    Hoe dan ook, veel plezier maar weer voor het kaatste ā€œstukkieā€