Dag 7

18 mei 2018 - Rodels, Zwitserland

Vandaag om halfnegen vertrokken vanaf Friedrichshafen aan de Bodensee. De route zou 101 km  zijn voor deze dag en het hotel was al geboekt in Bad  Ragaz. De tocht verliep voorspoedig. Eerst langs de Bodensee en vervolgens door het Rijndal. Rochere en ik hadden de snelheid er goed in. Met name in het Rijndal ging het hard. Om half twee de eerste echte pauze in Zwitserland. Daniëlle arriveerde ook en gezamenlijk iets gedronken op een terras. De menukaart voor het Mittagessen gevraagd en na het zien van de gerechten en bijbehorende Zwitserse prijzen besloten om snel door te fietsen. Tussendoor snel broodje gegeten. Doordat het zo voorspoedig ging het hotel in Bad Ragaz geannuleerd en hotel geboekt in Almens. Deze plaats was nog bijna 50 km verder maar zou een mooie afstand zijn voor het vervolg morgen naar de Splugenpass.  Het weer was goed, de benen waren goed dus de volgende kilometers gingen als een speer. Totdat de laatste 15 km kwamen. De zon brandde er op los en ook af en toe werden we getrakteerd op venijnige klimmetjes. Intussen waren we ook op de hoogte gesteld door Daniëlle dat de weg naar het hotel wel een forse klim was. Na nog even 5 km bergopwaarts verkeerd te zijn gefietst kwamen we in de buurt van het hotel. Slechts 10 km fietsen zou het zijn . Google gaf aan dat we er een uur over zouden doen. Lacherig hebben we dat ter kennis genomen maar uiteindelijk kwamen we bijna een uur later bij het hotel aan. In totaal 158 km gefietst deze dag. Een nieuw record deze week. Morgen wacht ons de splugenpass waar we nog maar 43 km vandaan zijn.

1. Eric:
    18 mei 2018
    Leuke foto’s mannen en een lekkere afstand gefietst! Succes morgen🚵‍♀️⛰
  2. Eddie:
    18 mei 2018
    Hebben jullie het hotel gehaald?
    Knappe tocht gefietst heren!
  3. Henk van Dijk:
    18 mei 2018
    Super gedaan. Morgen dus een 'rustige' dag? Mag ook wel een keer. Anders ben je straks nog te snel over.... Groeten ook aan Rochere! Henk
  4. Henk van Dijk:
  5. Wies:
    18 mei 2018
    Wat geweldig heren. Den halven liter hij dus eg verdeend.gr. aan Danielle..en morgen..succes..
  6. Dianne:
    19 mei 2018
    Heel veel plezier morgen! Helm op en gaan met die banaan. Wel ff filmen als je naar beneden gaat he! Krijgen we eindelijk een actiefilm..
  7. Irene:
    19 mei 2018
    Super gedaan, gezellig dat Rochere en Danielle er zijn nu. Zet m op mmvabdaag en veel plezier
  8. Truus:
    19 mei 2018
    Hallo stoere bikkels wat een prestatie en wat fietsen 157 k.m. Heb je het morgen dus rustiger kun je mooi uitrusten en een gezellige dag er van maken geniet maar van de mooie tocht en tot de volgende reacties.
  9. Erwin Bauhuis:
    19 mei 2018
    Super gedaan heren, 158km, doe ik jullie niet na.
    Zal mooie afdruk geven int achterwerk.
    Met beetje geluk vandaag Zwitserland al uit?
    Kun je weer wat goedkoper eten.
    Sucses
  10. Michel:
    19 mei 2018
    Ziet er goed uit! Vooral dat biertje na afloop zal gesmaakt hebben 👍🏻🍻 succes nog.
  11. Steven:
    20 mei 2018
    Kerel, geweldig om je verslagjes te lezen. Wat een dagafstanden leg je af. Dikke pluim.

Veel plezier
  12. Patrick Varenbrink:
    23 mei 2018
    Dank voor jullie reacties. Vandaag even rustdag. De etappe van de Giro eindigt vandaag in Iseo. En laat ik daar nu net zitten. 😉 Mijn telefoon doet het gelukkig weer zodat ik op tijd de verslagen en foto’s kan bijwerken. Helaas in Bergamo geen foto’s kunnen nemen. Erg mooie stad.