Dag 6

17 mei 2018 - Friedrichshafen, Duitsland

Na de lange en zware dag gisteren was het vandaag moeilijk om op gang te komen. Het weer was slecht, het regende, de fietstas met kleding bleek lek waardoor de kleding nat was en het achterwerk had ook een gevoelige bui. Kortom pas om half elf vertrokken. Het doel was de Bodensee of verder. Gezien de slechte start zou dat nog een zware kluif zijn.  De regen hield aan tot het middaguur. De route was erg mooi   en liep door het heuvelachtige landschap. Bijna 50 km lang alleen maar door landschap en een paar gehuchten gefietst. De eerste pauze hield ik daarom pas na 53 km. De eerste de beste Konditorei. Tevens daar contact gezocht met Rochere en Daniëlle. De afspraak gemaakt om te overnachten in  Friedrichshafen aan de Bodensee. Nog 24 km te gaan waarvan 15 km afdalen. Met een gevoelig achterwerk was dat overigens geen straf. Tevens bleef het de hele middag droog.  Was het gisteren hotel de Traube, is het nu hotel der Rebstock. Morgen zal het wel Hotel Wein zijn. Morgen vergezelt Rochere mij tijdens de tocht door het Rijndal in Zwitserland. Doel is om zo ver mogelijk te komen zodat we zaterdag aan de Splugenpass kunnen beginnen. De pass is ‘s morgens tussen 6 en 8 uur en tussen 12 en 14 uur geopend. Dat wordt zaterdag nog passen meten om op die tijdstippen de pass te beklimmen. We gaan het zien!

1. Herman Varenbrink:
    17 mei 2018
    Het ziet er aardig uit, heb je de tas wel goed dicht gedaan ,want deze was toch waterdicht. Ik wens jullie morgen een plezierige dag en goed weer.Groetjes pa.
  2. Wies:
    17 mei 2018
    Gezellig dat rocherre een paar dagen mee fietst..Veel plezier samen. Gr.aan Danielle.Hopelijk breekt eindelijk de zon eens door...x
  3. Dianne:
    17 mei 2018
    Godsamme wat fietsen!!... Veel plezier met Rochere. Vrijdagavond zul je dat kippekontje van hem wel in moeten smeren. Hahaha
  4. Wies:
    17 mei 2018
    Geweldig om je verhalen te lezen..
  5. Truus:
    18 mei 2018
    Nu ik heb jullie vanmorgen bij de fiets zien staan stoer lachend en hoeveel k.m. Moet er vandaag, maar vanavond zullen de praatjes wel veel minder zijn dan zijn jullie af : maar jullie kunnen het echte bikkels fiets ze .
  6. Eric:
    18 mei 2018
    Ben onder de indruk van de tot nu toe afgelegde afstand. Knap gedaan👍
    Nu maar eens kijken of je ongetrainde broertje op z’n racefiets je bij kan houden😁
    Veel plezier maar weer😎🍺