Dag 5

16 mei 2018 - Sigmaringen, Duitsland

Vandaag staat een lange rit op het programma. De bedoeling voor vandaag was Nehren. Een plaatsje vlak voor de Schwäbisch Alb. Dit is ongeveer 65 km. Doordat het pension tot half acht ontbijt serveert zit ik om half negen al op de fiets. De tocht begint met regen en deze zou aanhouden tot aan de middag. De tocht voert over prachtige fietspaden. Om half twaal arriveer ik al in Tübingen. Het is dan nog ruim 20 km tot mijn eindbestemming. Ik besluit daarom voor Sigmaringen  te gaan.  Deze plaats is dan nog 67 km fietsen   met onderweg de 736 mtr hoge Schwäbisch Alb.  De tocht vevolgd voorspoedig en vlak voor de Alb neem ik pauze. Het regent weer flink en ik wacht tot de bui over is. Dan begin ik aan de klim. Een klim van 6 km met stijgingspercentages tussen 7-11. Het is een drukke autoweg waarbij vrachtwagens genoodzaakt zijn achter mij te blijven rijden vlak voor haarspeldbochten. Na ruim half uur klimmen bereik ik de top. Het uitzicht is niet wat ik verwacht had dus fiets snel door. Wat volgt is een prachtig dal met leuke plaatsjes. Onderweg een paar keer gestopt en na 112 km en 7,5 uur fietsen kom ik eindelijk aan in Sigmaringen. De laatste 10 kilometers waren zwaar. Niet alleen omdat ik het zadel nadrukkelijk begon te voelen maar er waren ook nog een paar hellingen bij die aardig in de kuiten beten. De trots was dan ook groot toen ik Sigmaringen bereikte. Een prachtige plaats langs de Donau.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk van Dijk:
    16 mei 2018
    Je schiet lekker op. Jammer dat het weer af en toe niet echt meewerkt. Mooie foto's van de omgeving onderweg.
  2. Herman Varenbrink:
    16 mei 2018
    Ga zo door ,je gaat goed ,jammer dat het weer niet meewerkt.IK ben trots op je.
  3. Wies:
    16 mei 2018
    Wat goed doe het je niet na. Laat nu de zon maar eens komen. Al die bergen poeh...Je zou van moe hijd niet meer kunnen slapen...Nog geen last van je benen snachts ? Knuffel.
  4. Irene:
    16 mei 2018
    Topper, weer een mooie dag erop zitten en een flinke afstand overbrugt. Vanacht lekker slapen en morgen weer fris verder. Biefstuk in die Hose en gaan met die banaan 💪🏻
  5. Jenny Bergsma:
    17 mei 2018
    Wat sportief zeg! succes in de bergen en geniet van de mooie omgeving