Dag 22

2 juni 2018 - Caprarola, Italië

ongelooflijk dat dag 22 alweer is aangebroken. We gaan Rome op zo’n 80 km naderen vandaag. Daar moet nog wel even door het wonderschone Umbrië gefietst worden met steile beklimmingen en afdalingen. Eerst de afdaling vanuit Orvieto en vervolgens een steile klim. Voordeel van de klim us dat we een prachtig uitzicht hadden op Orvieto. Onderweg zouden we Civita aandoen. Dit is een onbewoond dorpje ook weer op een rots maar hiervan is de helft weggevaagd door een aardverschuiving. Ook deze plaats was zeer bijzonder. Na deze plaats bleef het maar door gaan met mooie plaatsen. Zie de foto’s van vandaag. Maar het bleef ook maar door gaan met de beklimmingen. We zouden deze dag in totaal1500 hoogtemeters maken. Dat was net zoveel als de Splugenpass. Om half zeven kwamen we aan in Caprarola. Hier hadden we een B en B geboekt. De B en B lag uiteraard in het dal vlak bij het plaatsje dat hoog op de heuvel lag. Voor het eten moesten we dus eerst een steile klim van 3 km fietsen. Deze dag maar niet meer afgesloten met een grappa die was de avond er voor toch slecht gevallen. Morgen naar Rome!

1. Dianne:
    2 juni 2018
    Finale!!
    We zijn echt supertrots op je! Wat zul je een goed gevoel hebben, als je het Sint Pieterspein op fietst! Geniet ervan... dikke knuffels van ons.
  2. Chantal:
    3 juni 2018
    Patrick, wat een topprestatie.
    Nog een paar km, 😉
  3. Bert:
    3 juni 2018
    Wat goed. Ik zal je blog gaan missen.
    Ik hoop dat je de sprint op de Champs Elysees wint morgen. Dat zou toch een prestatie van jewelste zijn.
  4. Wies:
    3 juni 2018
    Wat goed je bent er bijna...Wat een geweldige prestatie !! Wat zul je je trots voelen en terecht !! Geniet er van.X
  5. Truus:
    3 juni 2018
    Hiep hier hoera je bent er gelukkig vandaag Rome , je bent een topper geniet nog van deze laatste tour en 80 k. M. Is te overbruggen tot vanavond , weer met leuke verhalen geniet in Rome vandaag .
  6. Irene:
    3 juni 2018
    De eindbestemming in zicht, wat een topprestatie en wat genieten van jouw verhalen onderweg. Geniet van het laatste stuk en groetjes aan paus. Tot gauw
  7. Monique:
    3 juni 2018
    Wat een topprestatie, knap hoor! En nu lekker genieten in Rome. Groetjes van ons.
  8. Elco:
    3 juni 2018
    Doel in zicht. Het gaat je lukken! Top.
  9. Michel:
    3 juni 2018
    Top Patrick! Geweldig mooi om je verslagen te lezen. Je omschrijft het prachtig. Wat een trip mag je trots op zijn! Iets met vele wegen leiden naar Rome 😉👍🏻